Vill du bli vår ledningskoordinator?

Örebroporten

Vi söker en ledningskoordinator med kvalitetsansvar

Dina ansvarsområden ligger främst inom ledningsprocesserna kvalitets- och arbetsmiljöledning samt stödprocesserna HR, inköp och upphandling, it och internservice. Denna roll är helt ny i organisationen och är ”efterlängtad”. Delar av uppdraget har tidigare innehafts av ekonomichefen, andra delar har hanterats med konsultinsatser då och då och några har varit avsikten att kunna utföras genom kommunens försorg men så har det inte blivit. En del av uppgifterna är ”obruten mark” vilket gör att du får ansvar för att bygga upp struktur och rutiner från grunden.

  • Som ledningskoordinator ingår du, tillsammans med arkitekt, fastighetsstrateg, affärsutvecklare och hållbarhetsstrateg i vd-staben.
  • Du rapporterar till VD.
  • Du ingår också i ledningsgruppen då ett flertal av ansvarsområdena avser stödprocesser för hela företaget och även omfattar HR-stöd till alla chefer i verksamheten.
  • Örebroporten är och uppfattas som ett allmännyttigt kommersiellt bolag men är samtidigt i formell mening en offentlig myndighet. Örebroporten lyder under aktiebolagslagen, offentlighet- och sekretesslagen, LOU samt kommunallagen. Örebro kommun har ett antal styrdokument som även omfattar Örebroporten och övriga kommunala bolag.
  • För att bli framgångsrik i rollen krävs en rejäl dos av struktur, uthållighet och initiativtagande.

 

Vill du veta mer?

Läs i så fall mer om rollens innehåll i denna fil: Ledningskoordinator med kvalitetsansvar

Är du efter det fortfarande intresserad så är du varmt välkommen med din ansökan. Den skickar du till Jeanette Berggren, VD Örebroporten, jeanette.berggren@orebroporten.se senast 31 juli 2021.

I ansökan bifogar du både ett personligt brev om varför rollen intresserar dig tillsammans med ett aktuellt cv med både yrkesmässiga, utbildningsmässiga och andra relevanta meriter och erfarenheter.

Ansökningar hanteras löpande och tillsättning kan komma att ske innan ansökningstidens slut.