För nuvarande och blivande leverantörer
Örebroporten är ett allmännyttigt bolag och lyder under Lagen om Offentlig Upphandling (LOU). Därför är vi tacksamma för att du som leverantör hjälper oss att leva upp till de krav på opartiskhet och objektivitet som vi ställer på oss själva och som förväntas av oss som kommunalägt bolag.
Så jobbar vi med leverantörer
Alltid e-fakturor
För en snabbare, effektivare och säkrare process både för dig som leverantör och för oss som kund, tar vi bara emot e-fakturor. PDF-fakturor eller inskannande pappersfakturor räknar vi inte som e-fakturor.
Alla fakturor med eventuella bilagor ska skickas till Örebroportens elektroniska adress, se vårt leverantörsbrev. Betalningspåminnelser och övriga ärenden skickas till ekonomi@orebroporten.se.
Vi lyder under LOU
Örebroporten lyder under Lagen om Offentlig Upphandling SFS 2016:1145. Lagen gäller för offentlig upphandling av byggentreprenader, varor och tjänster. Det innebär att det finns tvingande regler som företaget måste följa vid upphandlingar.
Vi tar inte emot gåvor
Örebroporten ber dig som leverantör att inte ge gåvor till oss som arbetar på Örebroporten, eller att erbjuda oss att delta i aktiviteter, till exempel evenemang eller middagar, som inte är direkt kopplade till det arbete som ni bedriver för eller tillsammans med oss. Som medarbetare på Örebroporten anlitar vi inte heller företagets ramavtalade leverantörer och entreprenörer för privat bruk.
Vi vill agera så att våra ägare, våra kunder, nuvarande och potentiella leverantörer och samarbetspartners kan känna förtroende för att vi utför vårt uppdrag professionellt och sakligt.
Pågående upphandlingar
På Örebroporten använder vi oss av TendSign som verktyg för våra upphandlingar. Alla upphandlingar annonseras dels här på vår hemsida, dels hos TendSign.
Vi tar bara emot upphandlingar genom detta verktyg och på TendSigns hemsida finns gratis hjälp att få för dig som har frågor om verktyget.
Upphandling | Beskrivning | Publicerat | Sista anbudsdag | Läs mer |
---|---|---|---|---|
Städ och Fönsterputs | Örebroporten Fastigheter AB som är ett helägt kommunalt fastighetsbolag avser att upphandla ramavtal avseende städ och fönsterputs med tillhörande kring- och tilläggstjänster till Beställaren och dennes fastighetsbestånd. Upphandlingen avser bland annat arbete som städning av kontor, trapphus, hissar och entrépartier samt fönsterputs. Upphandlingen delas in i två anbudsområden, städ och generell fönsterputs samt fönsterputs för specifikt angivna objekt, där varje område utvärderas separat. | 2025-09-04 | 2025-10-06 | Till TendSign |
Juridiska tjänster | Denna upphandling avser Juridiska tjänster. Örebroportens syfte med upphandlingen är att kontinuerligt kunna avropa och ha tillgång till juridiskt stöd kopplat till verksamhetens behov. | 2025-08-25 | 2025-09-21 | Till TendSign |
För närvarande finns inget ramavtal inlagt
Här finner du bland annat våra faktureringsuppgifter och annan relevant information för dig som leverantör.
Örebroportens faktureringsuppgifter finner du i vårt leverantörsbrev.
För att skapa en e-faktura kan du använda dig av InExchange, vår tjänsteleverantör för e-fakturor.
Örebroporten ber dig som leverantör att inte ge gåvor till oss som arbetar på Örebroporten, eller att erbjuda oss att delta i aktiviteter, till exempel evenemang eller middagar, som inte är direkt kopplade till det arbete som ni bedriver för eller tillsammans med oss.
Har du en fråga vi kan hjälpa dig med?
Om du har en fråga som du inte hittar svaret på är du varmt välkommen att höra av dig via kontaktformuläret här. Vi ser till att din fråga hamnar rätt och hjälper dig efter bästa förmåga.
Våra inköp styrs dock av Lagen om Offentlig Upphandling (LOU). Därför tackar vi vänligt nej till kontakt från säljare och hänvisar i stället till våra pågående upphandlingar.