Lediga tjänster

Lediga tjänster

Örebroporten Fastigheter AB är ett helägt kommunalt fastighetsbolag och vår affärsidé är att utveckla hållbara miljöer som stärker Örebro. Bolaget ägs av Örebro Rådhus AB och förvaltar en uthyrbar area om cirka 380 000 kvm. Som fastighetsägare har och tar Örebroporten ett stort ansvar för den klimat- och energipåverkan som verksamheten medför. Örebroporten har en liten och väl sammansvetsad organisation med ca 45 medarbetare. Arbetsplats finns på Orvar Bergmarks Plats 2B. Organisationen är platt för att ge individen stora möjligheter till initiativ och kreativitet. Vi tänker på hela människan och det är viktigt för Örebroporten att medarbetare känner att man har en bra balans mellan arbete och privatliv. Vi brinner för inspirerande och nytänkande lösningar som kommer kunder och samhälle till nytta.

Energiansvarig till Örebroporten

Vi söker en energiansvarig, en roll med ett varierande arbete där du utgör ett stöd till övriga organisationen i energi-, hållbarhets-, tillsyns-, miljö- och mediafrågor. Du är också drivande i Örebroportens drift- och energieffektiviseringsarbete. Du arbetar nära våra kunder och ingen dag är den andra lik.

Låter det spännande? Varmt välkommen med din ansökan!

Länk till ansökan: Ansökan energiansvarig

Vikariat Digitaliseringsadministratör till Örebroporten

Vi söker en vikarie för vår digitaliseringsadministratör, där du kommer att leda arbetet med att upprätthålla hanteringen av BIM-modeller och dokumentation, som ligger till grund för Örebroportens ledande arbete med digitala tvillingar. I rollen som digitaliseringsadministratör kommer du att stödja projekt-, drift- och förvaltningsavdelningarna med hanteringen av BIM-modeller, ritningar och övrig fastighetsdokumentation. Tillsammans med Utvecklingsledare Digitalisering kommer ni arbeta för att utveckla Örebroportens digitala tvilling och göra den både bättre och mer effektiv för både interna och externa användare.

Du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter och har frihet att agera fritt inom ramen för dina befogenheter. Du agerar snabbt och effektivt för Örebroportens bästa och visar mod och jobbar självständigt, samtidigt som du rådfrågar i större frågeställningar. Du bidrar alltid till god stämning och kreativitet.

I din roll som digitaliseringsadministratör har du ansvar för att:                                  

  • Fastighetswebben kontinuerligt uppdateras med pdf-ritningar, BIM-modeller och DU-handlingar för att skapa en komplett och uppdaterat ritnings- och DU-arkiv.
  • Stödja projektledare med CAD/BIM-, ritnings- och DU-administration i projekt.
  • Löpande uppdatera digitala tvillingen (Vyer) med modeller samt ritningar och DU-instruktioner (fastighetsweb) i samband med nya projekt.
  • Tillsammans med förvaltningsteamen och Utvecklingsledare digitalisering och BIM utveckla arbetet kring ritningsadministration i förvaltningsskedet.

I den löpande vardagen driver, förvaltar och utvecklar du arbetet genom att:

  • Stödja förvaltningen i vardagen kring ritnings- och dokumentationsfrågor.
  • Sammanställa befintlig dokumentation och lägga in den i fastighetswebben.
  • Vägleda och följa upp leverantörernas arbete i projekt ur ett dokumentationsperspektiv utifrån BIM-, ritning och DU-instruktioner.
  • Delta i arbetet med att utveckla arbetssätt för BIM i förvaltningsskedet.
  • Uppdatera och utveckla rutiner för ritningshantering.
  • Säkerställa att ritningar uppdateras i samband med mindre justeringar och kundanpassningar.
  • Hålla dig uppdaterad på utveckling inom området

I rollen ingår även att ständigt utveckla eget och avdelningens arbete. Det innebär bland annat utveckling av interna uppdragprocesser och förbättrade arbetssätt. Arbetet sker primärt inom avdelningen men också för utveckling av hela bolaget.

Vi söker dig som

  • Har en civilingenjörs- eller högskoleexamen inom området, alternativt annan utbildning och aktuell erfarenhet som vi bedömer likvärdig.
  • Kan uttrycka dig på svenska och engelska, såväl som i skrift och tal.

Det är meriterande om du har

  • Kunskap inom Autodesk Revit
  • Kunskap inom BIM
  • Kunskap inom GIS
  • Kunskap inom CAD
  • Kunskap i Sharepoint
  • Erfarenhet av BIM-rollen i beställarrollen

Anställningsform: Visstidsanställning vikariat
Vikariat studieledighet - 18 månader
Omfattning: Heltid
Tillträde enligt överenskommelse

Vill du veta mer kontakta projektutvecklingschef Mattias Waller på mattias.waller@orebroporten.se eller ring 070-254 24 16

Mejla din ansökan tillsammans med CV till carina.olsson@orebroporten.se

Sista ansökningsdag: 2022-08-05