Vid beslut om sponsring och samarbeten
När vi tar ställning till om Örebroporten ska gå in som sponsor/samarbetspartner eller inte så styrs det av följande överväganden:
Stämmer organisationens verksamhet och mål med de kvaliteter som Örebroporten vill förknippas med – förstärker samarbetet på ett positivt sätt vår image?
- På vilket sätt tillför aktiviteten möjlighet för Örebroporten att genom information och marknadsföring lämna näringslivet en god service i frågor om mark- och lokalutnyttjande i kommunen?
- På vilket sätt tillför aktiviteten möjligheter till profilering av Örebroportens verksamhet till allmänheten, ägare och andra intressenter?
- På vilket sätt tillför aktiveten möjlighet att stärka vårt arbetsgivarvarumärke?
- Hur stor är målgruppen och är det rätt forum?
På vilket sätt tillför aktiviteten kvaliteter/nytta för våra kunder?
På vilket sätt tillför aktiviteten kvaliteter/nytta för Örebroporten i sin helhet?
Arenaägarprofilering
Har aktören sin hemvist i någon av våra arenor?
Koppling till Örebroportens vision
På vilket sätt kan aktiviteten förknippas med vår vision och bidra till ökat intresse för etablering i Örebro?
CSR
Finns det en naturlig koppling mellan aktuellt samhällsengagemang och Örebroportens uppdrag?
En sammanvägning görs av flera av frågeställningarna enligt ovan innan beslut fattas om sponsring/samarbete.
Sponsring kan ske av
- Idrottsföreningar
- Kulturföreningar
- Organisationer
- Evenemang
- Företagsarrangemang
Förfrågningar ställs till carina.olsson@orebroporten.se
Beslut fattas av Örebroportens VD.
Örebroportens beslut kan inte överklagas.